Yazlık Keten Müthiş Ceket Dikimi


    Bu parçanın dikimini videoya almadım çünkü eski diktiklerim ile çok benzer ve eski diktiklerimin videosu var. Ama yine de nasıl dikebileceğinizin yönergelerini ve hangi videolarımın hangi parçalarını kullanmanız gerektiğinin yönergelerini yazmak istedim. Eğer dikerseniz ne yapacağınızı biliyorsunuz bana fotoğraflar gönderin :D (İnstagram: @asliafsaroglu)


    İlk olarak kumaşımdan bahsedeyim biraz. Ben parcakumas.com dan aldım, 1.5 metreydi sanırım tam olarak hatırlamıyorum ama 1.5 metre yeterli olacaktır. Eğer 40 bedenden daha fazla giyiyorsanız biraz daha uzun tercih edebilirsiniz. İnce keten bir yapıda. Keten kumaş biz kapalılar için yaz aylarında en mükemmel kumaş türü bence. Ne kadar kırışırsa kırışsın iç göstermeyişi ve içine kava geçirmesiyle her derde deva gibi.

    Kumaşı 4 e katlayıp herhangi bir ceketinizi üzerine koyarak ölçü alabilirsiniz. Ben daha kimono gibi bol bir ceket olmasını istediğim için ceketten biraz daha bol olacak şekilde kalıp çıkardım. Siz de kimono dikimi videomu buraya tıklayarak izleyip ceketi direk burada bahsettiğim kalıpla çıkarabilirsiniz.



    Kumaşı kestikten sonra yine kimono dikimi videomdaki gibi kol uçlarından etek ucuna kadar dikiyoruz ve kol altını çıtlatıyoruz (dikişe doğru kısa kesikler atıyoruz) ve genel olarak bitirmiş oluyoruz. Bir tek yaka ve etek ucu kısmını toplamak kalıyor.

    Yaka için ceket dikimi videomdaki kısmı kullanarak benim gibi dik yana doğru açılan yaka yapabilirsiniz (buradan izleyebilirsiniz).

    Etek ucu için ise ben ceket biraz kısa oldu gibi hissettiğim için yaklaşık 10 cm uzunluğunda bir parça daha ekledim. Bu işlemi de tunik dikimi videomun son kısmını izlyerek görebilirsiniz (buradan izleyebilirsiniz).

    Ve son olarak bir de kemer diktim. Bunun için de 6 cm eni olan upuzun bir kumaşı uçları içeride olacak şekilde ikiye katladım ve diktim. Böylece ceketimiz de bitmiş oldu :)


Yorumlar

  1. Aslı abla herşeyin harika.Tarzın süper.Hergün 10 kere falan kontrol ediyorum.Video atmismisin diye .Daha çok video bekliyoruz.💞

    YanıtlaSil
  2. Merhaba! Blogunuzu yeni kesfettim :) Bende bekliyorum muhakkak:) )https://lavvienrose.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Tulum da diker misin teşekkürler ��

    YanıtlaSil
  4. Sizi severek takip ediyorum dik ise ilgi duyarak başladım yani sizin gibi kursa gitmeden kendimi geliştiriyorum yaptığınız paylasimlar çok samimi ve çok yararlı

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. kumaşı aradım fakat bulamadım linkini atabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Pileli elbise dikimini de paylaşabilir msnz

    YanıtlaSil
  9. Aslı abla, bu tür dikiş önerileri verdiğin gönderilerine bayılıyorum. Bu tür salaş ceketler de çok hoş. Fakat ben böyle bir şey yaparsan alt kısmını dikmek istemiyorum. Yani altında ip çıkıntıları olsun istiyorum. Fakat genelde o ipler sökülüyor. Bunun için bir çözüm var mıdır acaba. Yanıtlarsan çok çok sevinirim Aslı abla. :) <3

    YanıtlaSil

Yorum Gönder